Min Prins 5år idag...



Tänk att min ögonsten redan är 5år, shit va tiden går fort!!!! I början på februari blir det 5 år sen jag hämtade min lilla plutt, kärlek vid första ögonkastet var det =) Bilden här ovanför har min duktiga kusin Frida tagit på honom när han var 5 eller 6 månader gammal. Så här liten va han, det här är första dagen hemma hos mig


Det sötaste man kan tänka sig, eller hur?! =) Lill Diezel, Mac Bells Calling All Girls som han heter i stamtavlan. Han är en helt underbar hund med det bästa temperament jag kan tänka mig. En riktig allround hund också, vi ha testat på det mesta, lydnad, agility, utställning, spårat och nu i sommar har vi äntligen provat lure coursing, vilket han givetvis älskade, han är ju en whippet ;) Å han va så duktig, kan inte så mkt om LC än men dom duktiga som höll i det gav honom massa beröm och sa att det är så bra att han är så noga! Och noga är han med allt, det va likadant med spårningen, han va supernoga när vi började och är fortfarande, men kan bli lite ivrig ibland ;).  Allt vi prövat har han gjort jättebra! LC och viltspår är nog det han tycker är roligast, och lydnad det som är tråkigast...han gör det han ska men det är väl bara roligt en liten stund. Agility är också superkul...men matte ha lite svårt att hänga med ;) Bara att träna! Han är den bästa som finns, helt underbar! Och jag kommer att vara hans uppfödare, Helene Mörling och Anita Andersson evigt tacksam för att jag har Diezel i mitt liv! Ni är underbara! Puss på er!!!! Och tack Helene för att du ALLTID finns till hands!




Så här ser min vackra vackra älskling ut nu, det här är en bild som Anna tog när vi va på Svvk's utställning i Umeå i Augusti.
Vi flyttade ju nu i somras och jag känner inte så många här som har hund, förutom att det finns 2 tikar i huset som fullkomligt älskar Diezel och ständigt uppvaktar honom ;) Men hur som helst så tog jag en promenad tillsammans med en gammal barndomskompis och hennes hund. Dom såg så söta ut å Diezel så verkligen pytteliten ut... hennes hund va STOOOR ;) Å imorgon kommer min kära vän Anna hit med Diezels halvbror Dalton (Mac Bells British By Nature) å ska stanna här till på söndag. Båda jag å Diezel tycker att det är så mysigt när dom kommer hit!
Ha en underbar fredagskväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0